Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób.
W piątek 4.10.2019r. z okazji Dnia Tabliczki Mnożeni wszyscy uczniowie klas 5-8 zostali sprawdzeni z jej znajomości. Na lekcjach matematyki uczniowie losowali karteczki, na których znajdowało się pięć przykładów. Stasze klasy na rozwiązanie miały minutę. Młodsze klasy troszkę więcej. Oto przykładowy los:
Oprócz uczniów, ze znajomości tabliczki mnożenia sprawdzani byli również dorośli. Wybrani uczniowie klas 6 (dwie dziewczyny i dwóch chłopców) utworzyli Patrole Egzaminacyjne i przepytali m.in wicedyrektora szkoły p. Ł. Słupika, intendentkę i kucharki, higienistkę, bibliotekarkę, p. woźnego, sprzątaczkę i kilka odważnych nauczycielek. Wszyscy dorośli poradzili sobie z tym wyzwaniem. Znają tabliczkę mnożenia do 100. Mogli też spróbować swoich sił na przykładach do 500. Tacy odważni byli p. wicedyrektor, p. woźny i p. sprzątaczka uzyskując tytuł Ekspert Tabliczki Mnożenia.
Z okazji Dnia Tabliczki Mnożenia ogłoszony został również dla uczniów konkurs – challenge. W czwartek i piątek pojawiały się na korytarzach przykłady z tabliczki mnożenia. Ale były to przykłady poprawne i błędne. Zadaniem uczniów było odnaleźć kartki z błędami. A oto wyniki indywidualne:
- miejsce Alicja B. klasa 6a (6 odnalezionych błędów)
- miejsce Katarzyna K. klasa 8b (4 znalezione błędy) Klasyfikacja klasowa:1. Najwięcej błędów znalazła klasa 8b – 10 przykładów, a tuż za nia była klasa 8a – 7 przykładów.
Klasyfikacja klasowa:
- miejsce 8b – 10 przykładów
- miejsce 8a – 7 przykładów
Bystrym okiem i refleksem wykazali się też uczniowie klas 5. Znaleźli 4 błędy.
Na przerwach uczniowie mogli również pogłębić swoja wiedzę matematyczną. W holu szkoły wyświetlane były filmiki ze sprytnymi sposobami szybkiego liczenia.
Dziękuję uczniom i dorosłym za udział w tej akcji.
Opracowała: mgr Elżbieta Borkowska