IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

4 października 2019 IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób.

W piątek 4.10.2019r. z okazji  Dnia Tabliczki Mnożeni wszyscy uczniowie klas 5-8 zostali sprawdzeni z jej znajomości. Na lekcjach matematyki uczniowie losowali karteczki, na których  znajdowało się pięć przykładów. Stasze klasy na rozwiązanie miały minutę. Młodsze klasy troszkę więcej.  Oto przykładowy los:

Oprócz uczniów, ze znajomości tabliczki mnożenia sprawdzani byli również dorośli.  Wybrani uczniowie klas 6 (dwie dziewczyny i dwóch chłopców) utworzyli  Patrole Egzaminacyjne i przepytali m.in wicedyrektora szkoły p. Ł. Słupika, intendentkę i kucharki, higienistkę, bibliotekarkę, p. woźnego, sprzątaczkę i kilka odważnych  nauczycielek. Wszyscy dorośli poradzili sobie z tym wyzwaniem. Znają tabliczkę mnożenia do 100. Mogli też spróbować swoich sił na przykładach do 500. Tacy odważni byli p. wicedyrektor, p. woźny i  p. sprzątaczka uzyskując tytuł Ekspert Tabliczki Mnożenia.

Z okazji Dnia Tabliczki Mnożenia ogłoszony został również dla uczniów konkurs – challenge. W czwartek i piątek pojawiały się na korytarzach przykłady z tabliczki mnożenia. Ale były to przykłady poprawne i błędne. Zadaniem uczniów było odnaleźć kartki z błędami. A oto wyniki indywidualne:

  1. miejsce         Alicja B.              klasa 6a    (6 odnalezionych błędów)
  2. miejsce        Katarzyna K.    klasa 8b    (4 znalezione błędy) Klasyfikacja klasowa:1.  Najwięcej błędów znalazła klasa 8b  – 10 przykładów, a tuż za nia była klasa 8a – 7 przykładów.

Klasyfikacja klasowa:

  1. miejsce 8b – 10 przykładów
  2. miejsce 8a – 7 przykładów

Bystrym okiem i refleksem wykazali się też uczniowie klas 5. Znaleźli 4 błędy.

Na przerwach uczniowie mogli również pogłębić swoja wiedzę matematyczną. W holu szkoły wyświetlane były filmiki ze sprytnymi sposobami szybkiego liczenia.

Dziękuję uczniom i  dorosłym za udział w tej akcji.

Opracowała: mgr  Elżbieta Borkowska